Még nem Tesla Supercharger, de elég gyors töltőt adott át a Mol
A cég által ultragyors e-töltőnek mondott egységet adott át a Mol csütörtökön Budapesten, amelyet egy hónapig ingyenesen lehet használni.
A cég által ultragyors e-töltőnek mondott egységet adott át a Mol csütörtökön Budapesten, amelyet egy hónapig ingyenesen lehet használni.
Hajlíthatók okostelefon, repülő mesterséges intelligencia, az embert a megszólalásig utánozni képes mesterséges intelligencia. Csupán néhány dolog, amit a 2018-as év hozott nekünk. Az év végéhez közeledve most összeszedtük nyolc bejelentést, ami valamiért fontos volt az elmúlt egy évben.
Még Kínában sem, ahol jelen pillanatban is közel 500 cég fejleszt – legalábbis hivatalosan – valamilyen elektromos járművet.
Miközben alig egy évtizede még csak fantáziáltunk elektromos autókról, mára a legtöbb autógyártó cég saját elektromos autót fejleszt. Mindez azt mutatja: a legtöbben már elektromos autót akarnak maguknak, még akkor is, ha egyelőre nem így gondolják.
Szakértői becslések szerint már több mint 3000 darab tisztán elektromos autó van regisztrálva hazánkban, míg év végére 5000 feletti darabszám valószínűsíthető. A következő években átlagosan 65-68 százalékos bővüléssel számol a kormányzat.
Az autósokat arról is megkérdezték, melyik márka jut eszükbe az elektromos autók kapcsán. Nem túl meglepő a válasz.
Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, elsőként 2020-ra a dízel-, majd öt évvel később, minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Ford, ugyanis a napokban megkezdődött Európában is az elektromos Ford Focus gyártása. Az első példányokat júliusban vehetik át a hangtalan suhanásra vágyó vásárlók.
A német autósoknak félre kellene tenniük fenntartásaikat, s lelkesültebben hozzáállni az elektromos autózáshoz – nyilatkozta a BMW vezér, Norbert Reithofer a cég részvényeseinek e heti közgyűlése alkalmából.
Az e-autók már a spájzban vannak. Még keveseknek adatott meg, hogy zéró emisszióval mehessenek munkába, de a legtöbben elismerik, hogy ez a jövő. A kérdés csak az, mennyit kell várnunk, hogy ez a jövő eljöjjön. A világ nagy részén adókedvezményekkel, gyorsabb sávokkal, sűrű töltőhálózatokkal próbálják gyorsítani a technológia terjedését. Mi a helyzet Magyarországon és a nagyvilágban, és mit lehetne még tenni?
Az elektromos autókat gyártó Tesla korábbi szóvivője David Vespremi lesz a gazdája annak a háromkerekű elektromos motornak, ami talán a legmenőbb ma a világon.
135 ezer dolláros autóval akar konkurálni egy kis cég az amerikai elektromos autók legismertebbjével a Teslával.
Az autózás nagy könyve valószínűleg úgy fog emlékezni 2012-re, mint az év, amikor az elektromos autók kora elkezdődött. A valóságban persze ez nem így van, de mindenképpen az idei év volt az, amikor az átlagemberek először elektromos autókat láthattak az utakon. Így, az év végén érdemes áttekinteni, hogy milyen újdonságokra lehet számítani 2013-ban az e-autók piacán.
Különösebb hírverés nélkül minap nálunk is bemutatkozott az Audi konnektoros (plug-in) típusa, az A3 e-tron.
A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása az elektromos autók töltőhálózatának közös fejlesztéséről szól.
Habár az elektromos autópályák első hallásra sci-fi regénynek tűnhetnek, de a Scania különböző projektekben is részt vesz ezen a területen.